Vážení zákazníci, v poslední době dochází k prodloužení dodací doby, zejména u Zásilkovny. Počítejte prosím s vyjímečnou možností opoždění dodání o 1-2 dny. Děkujeme za pochopení.

Jak u dětí v chladném období podpořit imunitu?

1111

Podzimní čas nastal, a to se obvykle projeví nejen zbarvením listů, ale také chladnějším počasí. Změny počasí sebou pak dříve nebo později přinesou nachlazení, chřipky i virózy a nejnáchylnější jsou právě naše děti. Kolektivní setkávání ve školkách a školách má často za následek, že dítě snadno onemocní a pak také celá rodina. Na vině je slabá imunita, kterou u našich dětí mnohdy podceňujeme. Jak ale u dětí v chladném podzimním počasí imunitu podpořit? 

Důležitý je dostatek spánku 

To, že je spánek nejdůležitější část dne, víme nejspíš všichni. My bychom ještě doplnili, že máme na mysli spánek kvalitní. Děti by se neměly minimálně 2 hodiny před samotným spánkem dívat na televizi, do mobilu nebo tabletu. I když není jednoduché jim tyto návykové zájmy vždy odepřít, je spousta jiných možností, jak je zabavit. Vždy je nutná hlavně trpělivost.  

Obecně platí, že čím je člověk starší, tak tím se délka spánku zkracuje. A jaká je pro děti ideální délka spánku? 

  • Novorozenci (do 3 měsíců) – délka spánku je 14–17 hodin denně 
  • Kojenci (4 – 11 měsíců) –  12–15 hodin za den 
  • Batolata (1–2 roky) – batolata spánkem stráví 11–14 hodin 
  • Předškoláci (3–5 let) – denně naspí 10 – 13 hodin 
  • Školáci (6–13 let) – spí zhruba 9 – 11 hodin denně 
  • Teenageři (14–17 let) – průměrně spí 8 – 10 hodin 
  • Mládež (18–25 let) – spánkem stráví 7 – 9 hodin denně 

789

Hýbat se, hýbat se a hýbat se  

Pro někoho je pohyb radost, ale pro každého by měl být nutnost. Nadváha u dětí je velmi nebezpečná a bohužel také častá. Proto je sportovní aktivita našich dětí opravdu maximálně důležitá. Pohyb pomáhá snižovat nadváhu a obezitu, zvyšuje sílu svalů a kostí a je pro děti zásadní součástí jejich vývoje a zároveň je důležitým základem zdravého života. 

222

Do jídelníčku zařaďte dětem vhodné potraviny 

V rizikovém období je dobré užívat vitamín C. Na podzim a v zimě dováženém ovoci je nízká koncentrace vitamínu C, a proto je dobré doplňovat céčko ještě ve formě tablet. Důležitý je též vitamín D, který podporuje imunitu a má protizánětlivé účinky. Mezi další důležité vitamíny na imunitu patří vitaminy A, B6, E, kyselina listová, stopové prvky, včetně zinku, železa, selenu, hořčíku, mědi a dokonce i omega 3 mastné kyseliny. Všechny tyto živiny se podílejí na tom, aby imunita dětí fungovala správně. Proto do jejich jídelníčku každý den zařazujte ovoce, zeleninu, luštěniny, celozrnné obiloviny, ořechy i semínka. 

Dětem můžete samozřejmě podávat také komplexy vitamínů, které přispívají k normální funkci imunitního systému. Výborné jsou i betaglukany, které mají určitou kapacitu imunitní podpory, a navíc jsou zcela bezpečné – mohou se užívat dlouhodobě a nemusíte se přitom bát, že byste přestimulovali imunitní systém. Jsou dostupné ve formě sladkého sirupu, což je jedna z nejoblíbenějších forem pro dítě. 

I když budete dodržovat tato doporučení, může se samozřejmě stát, že vaše dítě onemocní. Bude ale celkově odolnější a s konkrétní nemocí se jeho organismus bude umět lépe poprat. V první řadě je vždy nutné se držet zdravého rozumu. Děti vhodně oblékejte, vystavujte je přirozeným zátěžím prostředí, nevyhýbejte se návštěvám a kontaktu s jinými dětmi, podávejte dětem pestrou stravu a zajistěte jim dostatečný pohyb.  

Návrh bez názvu_3

 

/* /*