Mezi nejoblíbenější hračky malých holčiček ( a možná i o něco větších ) patří panenky. Dost možná i z toho důvodu měla předurčený úspěch panenka Barbie. Během let se totiž stala světově nejznámější a nejprodávanější panenkou a podmanila si srdce téměř všech holčiček. Co ale opravdu stojí za takovým nevídaným úspěchem a jaká je historie této nejoblíbenější panenky?
Historie panenek Barbie
Pravdou je, že známá Barbie panenka už má za sebou pořádně dlouhou historii. Za tou stojí manželé Handlerovi, kteří v roce 1945 založili známou společnost Mattel. První Barbie pak byla uvedena na trh 9. března 1959. Panenku vytvořila přímo podnikatelka Ruth Handlerová a pojmenovala ji po své dceři. Tu dlouho sledovala, jak si hraje s papírovými panenkami, a naštěstí pro další generace si uvědomila, že na trhu hraček je obrovská díra. Proto ji napadlo, jak ji zaplnit a dala vzniknout jedné z nejoblíbenějších hraček. Tak vznikla Barbie Millicent Roberts, která byla pojmenována právě po její dceři Barbaře, zdrobněle Barbie.
Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat
Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat a firmu Mattel od začátku provázel neuvěřitelný úspěch. Nic ale nebývá až tak jednoduché, proto se právě kvůli panenkám Barbie zvedla také velká vlna kritiky. Některým lidem totiž vadilo, že kvůli panenkám Barbie mají děti falešnou představu o tom, jak vypadá ženská krása a její tělo. V roce 1959 byla představena první panenka Barbie na veletrhu hraček v New Yorku a panenky se dočkaly obrovského úspěchu. Hned v prvním roce se jich prodalo více než 350 tisíc kusů. A nejprodávanější panenkou se stala „Totally hair Barbie”, s vlasy dlouhými až na zem.
Jsou opravdové, ale pouze od Mattela
Tam, kde je úspěch, se vždy dříve nebo později konkurence snaží vymyslet nějaké napodobeniny. I z toho důvodu se vždy prodejci při prodeji panenek opírají o nezaměnitelnou značku Mattel, která jen a pouze udává originalitu a kvalitu každé ze žádaných panenek. Už od roku 1959 je cílem panenek Barbie inspirovat dívky na jejich cestě za poznáním a vést je k uvědomění, že mohou být kým chtějí. Neexistuje povolání, které by Barbie nedokázala vykonávat a za svou dlouhou historii jich vyzkoušela více než 200 a tím pravděpodobně zdaleka nekončí.
V roce 2015 se pak panenka Barbie dočkala výrazné změny, jelikož byla úplně poprvé bez podpatků. Později se přidaly i různé odstíny pleti, vlasů a tvarů obličeje. Roku 2016 představila značka Barbie panenky pyšnící se novými tělesnými proporcemi, což byl pro společnost Mattel zlomový moment, který přinesl více než 4 miliony ohlasů po celém světě. Úspěch panenek Barbie je obrovský a pravděpodobně už ho nic nepřekoná. A za nás plným právem.